جامع ترین وبگاه بانک مشاغل در سطح کشور جامع ترین وبگاه بانک مشاغل در سطح کشور .

جامع ترین وبگاه بانک مشاغل در سطح کشور

مروری بر معماری مساجد تاریخی به سبک ایرانی (بخش 1)

در ایران مساجد زیادی از دیرباز تا الان ساخته شده و در ساخت بعضی از این مساجد معماری بی‌نظیری به کار رفته است که تحسین همگان را به دنبال دارد. مسجد شیخ لطف الله اصفهان، مسجد گوهرشاد، مسجد نصیرالملک شیراز و ... از نمونه های بارز این معماری بی نظیر هستند.

پس از فروپاشی سلسله ساسانیان و ورود اسلام به ایران زمین ساخت مساجد آغاز شد. در سه قرن نخستین حکومت اسلامی در ایران، مساجد به شیوه‌ای بسیار ساده و به پیروی از معماری ساسانی ساخته می‌شد و زادگاه اولین نمونه‌های معماری اسلامی ایران در خراسان بوده است. با ما همراه باشید تا برخی از این مساجد را بصورت مختصر مرور کنیم.


برچسب: مساجد تاریخی، مساجد تاریخی به سبک ایرانی، مسجد تاریخی دامغان، مسجد نصیرالملک شیراز، مسجد و مدرسه سپهسالار تهران، مسجد وکیل شیراز، مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان، مسجد امام اصفهان، مسجد گوهرشاد خراسان، مسجد جامع ورامین، مسجد جامع اصفهان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۸:۱۸ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

تهویه هوای محیط داخلی ساختمان ها

تهویه مطبوع، شرط اساسی ایجاد شرایط آسایش در ساختمان است. تهویه ساختمان به دو صورت طبیعی و مصنوعی تأمین می گردد. در این مطلب قصد داریم به طور خلاصه به تهویه مطبوع، مزیت و ضرورت تهویه هوای محل زندگی و … بپردازیم.

به طور کلی ایجاد تهویه طبیعی در ساختمان، به اختلاف فشار هوای میان سطوح خارجی و داخلی بنا بستگی دارد. تهویه هوا، علاوه بر ایجاد شرایط آسایش و بالا بردن سطح بهداشت محیط داخلی ساختمان، موجبات صرفه جویی در مصرف انرژی را فراهم می آورد. تأثیرات تهویه طبیعی در ساختمان به طور کلی به دو دسته تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم، تقسیم می شوند.


برچسب: تهویه هوای ساختمان، حد مطلوب تهویه هوا، شرایط آسایش، شرایط تهویه، عوامل ایجاد کوران، نقش باد در تهویه مطبوع،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۷:۱۸ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

زندگی نامه عبدالعزیز فرمانفرمایان

عبدالعزیز فرمان فرماییان در سال ۱۲۹۹ در خانواده ای صاحب نام در سایت و فرهنگ معاصر به دنیا آمد وی تحصیلات خود را در دانشکده بوزار پاریس گذراند و در آوریل دهه ۳۰ فارغ التحصیل شد و به ایران بازگشت. در ابتدا در گاراژ خانه پدرش شروع به طراحی برای خانه های اقوام و دوستان کرد و سپس به استخدام دفتر دانشگاه تهران درآمد. وی پس از چندی با مهندس آفتن دلیان، سیهون و قیاهی در یکی از آتلیه های دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحت ریاست مهندس فروغی به کار تدریس پرداخت.

Form flows function روش کار و طراحی این معمار بزرگ بود.


برچسب: زندگی نامه عبدالعزیز فرمانفرمایان، عبدالعزیز فرمانفرمایان، فرمانفرمایان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۵:۴۱ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)