جامع ترین وبگاه بانک مشاغل در سطح کشور جامع ترین وبگاه بانک مشاغل در سطح کشور .

جامع ترین وبگاه بانک مشاغل در سطح کشور

عوارض ، نشانه ها و علل زوال عقل چیست؟ (بخش اول)

زوال عقل (Dementia) یا دمانس مجموعه ای از نشانه ها و علائم است که  با تحت تاثیر قرار دادن ‌قدرت تفکر و توانایی‌های اجتماعی انسان، موجب اخلال در عملکرد روزانه‌ فرد بیمار می گردد. در این بحث از سایت پزشکی امروز به عوارض ، نشانه ها و علل زوال عقل می پردازیم.

یکی از نشانه های شایع زوال عقل ، بیماری آلزایمر است ، علل بسیاری برای نشانه های زوال عقل وجود دارد.

اغلب زوال عقل ، سبب از دست‌دادن حافظه می گردد که به‌تنهایی به ‌معنای وجود زوال ‌عقل نیست. همانطور که در  بالا  اشاره گردید ، زوال ‌عقل حاکی ‌از  بروز  اختلال در حداقل دو  مورد از روند کار مغز است، برای نمونه از‌ دست‌ دادن حافظه و اختلال در‌ قضاوت یا زبان و ناتوانی در انجام برخی از فعالیت‌های روزانه ، مانند پرداخت وجه قبوض و گم‌ شدن در راه .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۶:۳۳ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: اخبار پزشکی نظرات (0)

تانن موجود در چای چیست و چه فوایدی دارد؟ ( بخش دوم)

خواص تانن برای بدن چیست؟

انواع مختلفی از تانن در چایی که به صورت روزانه مصرف می کنیم وجود دارد و هنوز هم چگونگی تأثیر آنها بر روی بدن انسان به خوبی درک نشده است. با این حال تحقیقات اولیه حاکی از آن است که تانن های خاص چای دارای خصوصیاتی شبیه به سایر پلی فنل ها هستند و با دارا بودن خواصی مانند خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی می توانند به جلوگیری از بیماری کمک کنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۸:۰۲ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: اخبار پزشکی نظرات (0)

تانن موجود در چای چیست و چه فوایدی دارد؟ ( بخش اول)

تانن چای : جای تعجبی نیست که چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان محسوب می شود. چای نه تنها نوشیدنی خوشمزه، تسکین دهنده و طراوت بخش است بلکه به خاطر خواص فروانی که برای آن کشف شده است بسیار مورد توجه می باشد.

تانن موجود در چای چیست و آیا این ماده برای بدن خاصیت دارد؟

تانن ها گروهی از ترکیبات هستند که در چای یافت می شوند. آنها به دلیل خاصیت و عطر و طعم خاصشان و خواص شیمیایی جالب توجهی که دارند، تحقیقات مختلفی رویشان انجام شده است. این ترکیبات می توانند خواص فروانی برای بدن ما داشته باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۸:۴۸ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: اخبار پزشکی نظرات (0)

۳ راه برای آنکه بفهمید آیا مکملی که مصرف می کنید، موثر است یا مضر؟

هنگامی که یک قرص یا مکمل مصرف می‌کنید، همیشه یک ریسک وجود دارد: آیا اثر می‌کند؟ عوارض جانبی آن چه هستند؟ چطور می‌توانید بفهمید که مطمئن و بی‌خطر است؟ اینها سوالاتی هستند که باید در هنگام خرید یک مکمل از خودتان بپرسید. بسیار مهم است که از قبل در مورد مکمل‌تان تحقیق کنید، چون سلامت بدن‌تان به آن بستگی دارد.‌

روش های تشخیص موثر بودن مکمل

روش‌های خاصی وجود دارد تا بفهمید آیا مکملی که مصرف می‌کنید، بی‌خطر و یا موثر است. نکات زیر را دنبال کنید؛ مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.


برچسب: پزشک، داروساز، درمان یا معالجه، عوارض جانبی، مکمل، مکمل‌های رژیمی، ویتامین‌ها،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۸:۲۰ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: اخبار پزشکی نظرات (0)