جامع ترین وبگاه بانک مشاغل در سطح کشور جامع ترین وبگاه بانک مشاغل در سطح کشور .

جامع ترین وبگاه بانک مشاغل در سطح کشور

راهنمای خرید لنت ترمز نیسان

 

لوازم یدکی ساندرو

در این نوشته برای شما راهنمای کاملی برای خرید لنت ترمز با توجه به نیاز شما است. شما می‌توانید با بررسی این برندهابهترین لنت ترمز پرایدرا انتخاب کنید و از طریقفروشگاه شهریدکاقدام به خرید کنید. لنت ترمز در طی اصطکاک‌های مکرر برای کاهش سرعت و توقف خودرو، فرسوده شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کند که البته زمان تعویض لنت ترمز به عوامل بسیاری چون میزان استفاده، نوع خودرو، تعداد سرنشینان، مسافت و ... پس از اتمام لنت ترمز ماشین، اغلب در هنگام ترمز صدای سوت کشیدن یا خرخر کردن به گوش می‌رسد که نشان‌دهنده زمان تعویض لنت خودرو است. در برخی خودروهای جدید نیز سنسوری به سیستم ترمز متصل است تا در زمان اتمام لنت به راننده هشدار تعویض خواهد داد.

این لنت‌ها از الیاف کامپوزیت و ذرات استیل تشکیل شده‌اند و پیش از استفاده حتما باید به دمای مطلوب برسند؛ به همین دلیل بیش‌تر در خودروهای مسابقه‌ای یا هواپیماها کاربرد دارند. چنین لنت‌هایی اگر در خودروهای معمولی استفاده شوند، قدرت بازدارندگی کم‌تری را در مقایسه با سایر لنت‌های موجود در بازار ارائه می‌دهند؛

علاوه‌بر این میزان خوردگی چنین لنت‌هایی بسیار بالا است و طول عمر کوتاهی دارند. در یک نگاه کلی می‌توان لنت‌های سرامیکی را به‌دلیل بهره‌مندی از مواد سرامیکی و مواد ارگانیک، جزو لنت‌ ترمزهای Nao دسته‌بندی کرد؛ اما بهتر است بدانید که در برخی از آن‌ها ذرات برنج و مس نیز به‌کار گرفته می‌شود.

در صورتی که خودروی خود را در شرایط جغرافیایی سردسیر و با آب و هوای سرد استفاده می کنید، استفاده از لنت ارگانیک، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. از سویی دیگر استفاده از این نوع لنت خودرو در شرایط جغرافیایی گرمسیر کارایی نخواهد داشت و آب و هوای گرم باعث تجزیه شدن لنت خودرو ارگانیک خواهد شد. با استفاده از لنت ترمز ارگانیک در شرایط جغرافیایی با آب و هوای گرم، ریسک این تجزیه وجود داشته و بوی ناخوشایندی از آن متصاعد خواهد شد. پر استفاده ­ترین لنت ترمز در وسایل­ نقلیه، لنت ترمز نیمه فلزی می­باشد.

۸ لنت ترمز عقب خودرو فرانکو کد ۲۲۷ مناسب برای هیوندای I20

بسیاری از صاحبان خودروی مزدا به دلایل مختلف از جمله قیمت بالا، از خرید لنت ترمز اصلی منصرف می‌شوند. لنت ترمز سرامیکی یکی از بهترین نمونه‌های لنت موجود در بازار لوازم یدکی است. قیمت لنت ترمز سرامیکی نسبت به لنت ترمز نیمه‌فلزی بیشتر است؛ اما به دلیل عملکرد فوق‌العاده‌ای که دارد، صاحبان خودرو ترجیح می‌دهند هزینه بیشتری کرده و لنت ترمز سرامیکی خریداری کنند تا رانندگی ایمنی داشته‌باشند.

همچنین به دلیل داشتن مواد اولیه باکیفیت و خاص، گرما را به خوبی انتقال داده و مانع داغ‌شدن سیستم ترمز می‌شود. همین امر موجب شده تا لنت ترمز سرامیکی در طیف وسیعی از دما عملکرد خوب و پایداری داشته‌باشد و ترمزگیری فوق‌العاده قوی برای رانندگان خودروهای مزدا فراهم می‌کند. سیستم ترمز ماشین شامل؛ پدال ترمز، پیستون، روغن ترمز، لنت ترمز و دیسک ترمز می‌شود.

مناطق کوهستانی، شرایط آب و هوایی، الگوهای ترافیکی مسیر رفت و آمد و… اشاره کرد. همانطور که گفته شد این لنت‌ها از جنس فلز می‌باشند از همین‌رو نمیتوانید شاهد لطافت و نرمی در آنها باشید. نکته اینجاست که هر چند که این لنت‌ها در میان مردم متداول‌تر می‌باشد اما معایبی را با خود به همراه دارند که از جمله آن میتوان به سنگین بودن و افزایش مصرف سوخت اشاره کرد.

نیروی اصطکاکی که به وجود می آید باعث کاهش سرعت اتومبیل و توقف آن می شود. معمولاً وقتی هنگام ترمز، صدای غیرعادی و یا سوت مانند از خودرو شنیده می­شود، نشانه آن است که لنت ترمز باید عوض شود. در این مواقع بعد از گرفتن ترمز، زمان و مسافت بیشتری طول می­کشد تا به طور کامل متوقف شوید.

استفاده از لنت دیسکی یا کفشکی مزیت یا عیب محسوب نمی‌شود، اما به هر حال هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. لنت ترمز سرامیکی به دلیل استفاده از مواد اولیه سرامیکی بسیار عملکرد خوبی دارد. البته قیمت لنت ترمز لیفان بس سرامیکی بالا است و اگر شما قصد خرید لنت ترمز تویوتا و لیفان از یک برند مطرح را دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

از برندهای لنت ترمز سرامیکی که لنت ترمز لیفان و تویوتا تولید می‌کنند، می‌توان به ان‌اچ‌سی، اینتیما، تایومی اشاره کرد. به عنوان مثال، پس از لنت ترمز اصلی، لنت ترمز سرامیکی، یکی از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای خودروی شما است. همان‌طور که پیشتر نیز گفته شد، از لنت ترمز برای توقف و کاهش شتاب خودرو استفاده می‌شود.

ترمزهای کاسه ای اکثرا در محور عقب خودروهای سواری و کامیون‌ها بکار گرفته می‌شوند. ترمزهای کاسه‌ای از قطعات کوچک بسیاری برخوردار هستند و تعمیر وتعویض ترمزهای کاسه اینیز دشوارتر است، اما تولید ترمز های کاسه ای هزینه‌ کمتری را دارد و سیستم ساده‌ای در مقایسه با ترمزهای دیسکی استفاده می‌کند. در هنگام خرید لنت ترمز کیا و هیوندای به این مورد توجه داشته باشید که به هیچ وجه لنت های ارزان قیمت و بی کیفیت را خریداری نکنید زیرا پس از مدت زمان کوتاهی مشکلات مختلف و متعددی برای ماشین شما ایجاد خواهد شد.

صدای خرخر لنت

افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت قیمت لنت ترمز،لاستیک، دیسک ترمز، باتری و بسیاری دیگر از لوازم مورد نیاز خودروی خود را به صورت آنلاین مشاهده و به سادگی سفارش دهند. اطلاعات جامع در زمینه لوازم خودرو و وجود کارشناسان زبده فروشگاه اینترنتی یدک لند، شما را در انتخاب یاری خواهد کرد.

همانطور که در ابتدا اشاره شد کاهش سرعت و توقف خودرو به واسطه ایجاد اصطکاک انجام می‌شود که این کار در سیستم ترمز ماشین بر عهده لنت ترمز است. کاهش سرعت خودرو در اثر فشاری است که لنت‌ها بر روی دیسک وارد کرده و اصطکاک بوجود آمده سبب تبدیل انرژی جنبشی به حرارتی شده که در نهایت به توقف خودرو منجر می‌شود. تنها عیب لنت‌های فلزی سنگین بودن آن‌هاست که کمی تأثیر منفی روی مصرف سوخت خودرو دارد.

همچنین مالک هر خودرو می‌تواند با مراجعه به تعمیرکاران و یا نمایندگان رسمی هر شرکت، از وضعیت لنت ترمز خودروی خود باخبر شود. حال در این متن قصد داریم تا ویژگی یک لنت خوب را برای شما بیان کنیم. با توجه به مطالب این مقاله، دریافتیم که لنت ترمز یک قطعه بسیار با اهمیت در سیستم ترمز خودرو می‌باشد.

در این مدل‌ها دو لنت که در انگلیسی به آنها Brake Pad گفته می‌شود در دو سوی دیسک چرخ قرار می‌گیرند. هنگامی که راننده روی پدال ترمز می‌فشارد نیروی پدال از طریق روغن ترمز و شلنگ ترمز به کالیپر منتقل می‌شود و با بسته‌شدن پیستون‌های کالیپر، لنت‌ها از دو طرف به سمت دیسک هل داده می‌شوند. تا زمانی که فشار پدال ادامه داشته باشد، روغن ترمز نیرو را منتقل می‌کند و عمل توقف ادامه می‌یابد.

اما هر صدایی از لنت ترمز، می‌تواند نشانه یک مشکل متفاوت باشد و گاهی نیز ممکن است علامت خطرناکی محسوب نشود. فرآیند تعویض لنت‌های کفشکی نسبت به لنت دیسکی، پیچیده‌تر و زمان‌بر بوده و قطعا اجرت تعویض بالاتری نیز دارد. تعویض لنت‌ عقب پراید به نظر ممکن است دشوار باشد چون مستقمیا با امنیت لنت خودرو خودروی شما در ارتباط است. پیشنهاد شهریدک این است که چنانچه شما دانش فنی مناسبی ندارید از افراد متخصص استفاده کنید. تا همگی بتوانند لنت ترمزهای مورد اطمینان و کیفیت را خریداری کنند. به دلیل استفاده از آهن و فولاد بیشتر در ساخت لنت‌های کفشکی، قیمت بالاتری نسبت به لنت‌های دیسکی دارند.

هشدار دهنده اتمام لنت:

در این خودروها در هر لحظه، لنت چندین و چندبار با دیسک در تماس قرار می‌گیرد و بعد آزاد می‌شود. از سوی دیگر، قفل‌شدن سیستم فرمان در زمان ترمزکردن هم در کار نیست. پس اگر خودرویی با ترمز abs دارید با کارشناسان مشورت کنید و لنتی باکیفیت مناسب بخرید. پس اگر لنت‌ها وضعیت مناسبی نداشته باشند، پدال ترمز هم به‌اندازه کافی سفت نخواهد بود یا پایین‌تر از جای همیشگی‌اش قرار می‌گیرد.

در واقع، تمامی خودروها برای توقف در موقعیت مناسب به سیستم‌های ترمز و البته لنت ترمز نیاز دارند. بعدها از همین شیوه برای توقف وسایل نقلیه پیشرفته‌تر استفاده شد اما با افزایش سرعت وسایل نقلیه، نیاز به سیستم کاهش سرعت و توقف خودرو قدرتمندتر بیشتر احساس شد. در نتیجه مهندسان با قانون‌های مختلف فیزیک موفق شدند تا فشار اندکی که بر روی پدال ترمز وارد می‌شود را به اندازه‌ای بالا برده تا سبب کاهش سرعت یا توقف خودرو شود.

از مواد آلی و سلولزی برای ساختن این نوع لنت ­ها استفاده می­گردد. لنت ترمز ارگانیک بسیار کم ­صداست که این به خاطر ساختار نرم آن می­باشد. این نوع لنت­ها اغلب در ماشین­ های صنعتی و اتومبیل­ های جدید که تردد کمتری دارند، به کار میرود لنت ­های ارگانیک، عمر کوتاه و در نتیجه قیمت کمتری دارند و استفاده از آن­ها در مسافت­های طولانی توصیه نمی­شود.

لنت ترمز بخشی از سیستم ترمز هر خودرویی می­­ باشد؛ با ایجاد نیروی اصطکاک و کاهش شتاب خودرو می­ توان مانع از ادامه حرکت آن شد و خودرو را متوقف کرد. لنت قطعه‌ای است که کار شکل‌دهی نیروی اصطکاک را مقدور می‌کند تا به کمک نیروی اصطکاک تولیدی از سوی لنت‌های دیسک ترمز خودرو از ادامه حرکت ایساکو منع شود.

به‌عبارت دیگر برای ایجاد اصطکاک نیاز به سایش در سیستم ترمز می­باشد که توسط لنت‌ها مقدور است. این که بفهمیم لنت ترمز جلو یا عقب پژو 405 تمام شده موضوع بسیار آسان و راحتی است. اول باید بدانیم که لنت ترمز عقب 405عمر تقریبا 4 برابری نسبت به عمر لنت ترمز جلو پژو 405 دارد.

خودروهای کره‌ای نظیر هیوندا، کیا و سانگ یانگ از جمله خودروهای محبوب و پرطرفدار در کشور هستند. لنت سرامیکی به دلیل محسنات ذکر شده در بالا، امروز مورد استفاده‌ی برندهایی مثل بنز، بی ام و، تویوتا و تقریبا تمام شرکت‌های خودروسازی مطرح دنیاست. لنت سرامیکی خیال آنها را بابت توقف وسایل نقلیه‌ی تولیدی‌شان، ایمنی سرنشینان و همچنین اخذ مجوزهای محیط‌زیستی راحت کرده است.

زمان دقیقی برای تعویض لنت ترمزهای مختلف وجود ندارد و مدت زمان استفاده از آن به عواملی مثل نوع اتومبیل، مسافت طی­شده، وزن خودرو و سرنشینان و … بستگی دارد. با فرسودگی لنت­ ها، اختلالاتی در عملکرد سیستم ترمز مشاهده می­شود که در صورت بی ­توجهی ممکن است به تصادف و خسارات جبران ­ناپذیر منجر گردد. تمامی خودروها برای این‌که بتوانند به‌موقع و در امنیت کامل متوقف شوند، علاوه‌بر سیستم‌های مختلف ترمز نظیر ABS، EBD و EBA، به لنت مناسب نیاز دارند.

لنت ترمز های کیو محصول کشور کره جنوبی است که به عنوان بهترین لنت ترمز سازگار با محیط زیست شناخته می‌شود؛ زیرا در ساختار آن هیچ گونه ماده مضری استفاده نشده است. علاوه بر آن برای ساخت این لنت ترمز، مقادیر اندکی از مواد آهنی بکارگرفته شده است تا صدمات ناشی از ایجاد اصطکاک میان لنت و دیسک ترمز به حداقل رسانده شود.

بخش عمده­ی این نوع لنت­ها را فلزاتی مثل آهن و استیل تشکیل می­دهد. به دلیل انتقال بهتر حرارت، این لنت عمر بیشتری نسبت به لنت­های تمام ارگانیک دارد. قیمت مناسب شرکت ایران خودرو و دوام بالا باعث شده، لنت ترمز نیمه فلزی انتخاب اول خودروهای پرتردد و باری باشد. لنت­های سرامیکی از خاک رس و چینی به همراه الیاف مس ساخته می­شوند.

جهت تعویض به‌موقع لنت‌ها، در ابتدا سعی کنید تا خودروی خود را به خوبی بشناسید که این امر به لطف اینترنت بسیار ساده شده است. در نهایت علائم فوق را بشناسید و به‌محض برخورد با هریک از موارد ذکر شده به مکانیک مجرب و ماهر مراجعه کنید. پر کننده ها برای بالا بردن مقاومت لنت ها در برابر خوردگی و سایش به کار می روند .

این مواد می توانند از دامنه وسیعی از مواد طبیعی و معدنی تهیه شده باشند . پودرهای انواع فلزات ، پودرهای اکسید اکثر فلزات و پودرهای سرامیک برای بالا بردن مقاومت سایشی انواع لنت در دماهای بالا و از دست ندادن خواص اصطکاکی لنت در دماهای بالا در ساخت انواع لنت مورد مصرف قرار می گیرند .

لنت ترمز جلو ام وی ام مدل A13

لنت ها اصولا از الیاف ، پرکننده ها اصلاح کننده های اصطکاک و رزین های اتصال دهنده ساخته شده اند نوع مواد بکار رفته و در صد استفاده از آنها در هر بخش تبدیل به اسرار شرکت ها و فاکتورهای برتری آنها نسبت به یکدیگر گشته است . لنت ترمز اسمی است که امروزه شایعات بسیار گوناگونی در مورد آن و نحوه‌ی تولید و مواد به کار رفته در آن بیان می‌شود.

دیسک شما لبه دار شده باشد که باعث میگردد لنت ترمز 405 با دیسک تماس درست و کافی نداشته باشند. شما باید به لنت های ترمز دسترسی داشته باشید تا آنها را بازرسی بصری کامل انجام دهید. اگر مواد اصطکاک بسیار کمی باقی مانده است، آنها را در اسرع وقت تعویض کنید.

به یاد داشته باشید که لنت­ها در طول تمام مدتی که رانندگی می­کنید آماده انجام عملیات مربوط به خودشان هستند تا هر زمان که اراده کنید مانع از ادامه حرکت خودرو شوند. لنت‌های سرامیکی از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و دارای ذرات سمی نیستند. آزمایشات مختلف در مراکز معتبر بین‌المللی نشان داده که این لنت‌ها در شرایط مختلف آب‌وهوایی عملکرد یکسان دارند و دچار افت کیفیت نمی‌شوند. میزان سایش قابل قبول، صدای کم، ایجاد خراش ناچیز بر روی دیسک، عدم تولید ضرات معلق و گازهای سمی و عدم تولید گرد سیاه رنگ از جمله خواص پایه‌ی تمام این لنت‌ها است.

مهمترین خاصیت این لنت‌ها در استفاده شهری، ترمزگیری مناسب در دمای پایین است، این لنت‌ها در دمای بالا ضعیف عمل می‌کنند و در نتیجه در مسابقات به هیچ وجه استفاده نمی‌شود. از همین رو باید به شما بگوییم که در وهله اول برای خرید لنت ترمز باید به سراغ شناسایی نیازهای خود بروید.

لنت های فلزی به دلیل این که از نرمی برخوردار نیستند باعث آسیب به روتور می شود. این نوع لنت هنگام داغ شدن، عملکرد بهتری دارند ولی ترمز گرفتن با آنها در شرایط آب و هوایی سرد سخت می باشد. ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن راهنمای خرید بوق خودرو و خرید جک سوسماری را نیز به شما توصیه می کنیم.

شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی لیست بیست در میان بگذارید. این جنس از لنت ها ضمن کیفیت بالای خود از تولید صدای کمتری نیز نسبت به دیگر جنس لنت های موجود در بازار برخوردار هستند. ضمن اینکه یادتان باشد برخی از لنت های ترمز جلو از قابلیت سازگاری با چند مدل خودرو برخوردارند.

بدیهی است که پس از استفاده مکرر از لنت­ ها، این قطعات دچار فرسودگی زیادی خواهند شد و نیاز به تعویض خواهد بود. بهتر است که این نکته را یادآوری کنیم که تعویض لنت­ های ترمز امری جدی است، چرا که فرسودگی بیش از حد این قطعات مانع عملکرد درست سیستم ترمز خودرو خواهند شد و احتمال ترمزگیری دقیق کاهش می­یابد. اگر لنت‌ها وضعیت مناسبی نداشته باشند، پدال ترمز نیز به ‌اندازه کافی سفت نخواهد بود و ممکن است که دچار حادثه شوید.

زمانی که شما در هنگام رانندگی برای کاهش سرعت پدال ترمز خودرو را می‌فشارید، سیلندری فعال می‌شود که روغن ترمز را از طریق شیلنگ‌ها به طرف کالیپر منتقل می‌کند. عملکرد کالیپر به این صورت است که با تاثیر بر لنت ترمز سبب تولید نیروی اصطکاک می‌شود. در اصل این نیروی اصطکاک است که باعث کاهش سرعت و یا توقف خودرو می‌شود.


برچسب: بهترین لنت ترمز پراید کره ای، قیمت لنت ترمز پراید، بهترین مارک لنت ترمز، برندهای معروف لنت ترمز، فروشگاه لنت ترمز، قیمت لنت ترمز پراید شرکتی، انواع لنت ترمز، گرانترین لنت ترمز، زمان تعویض لنت ترمز پراید، لنت ترمز پراید شرکتی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۴:۲۹ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: عمومی نظرات (0)