جامع ترین وبگاه بانک مشاغل در سطح کشور جامع ترین وبگاه بانک مشاغل در سطح کشور .

جامع ترین وبگاه بانک مشاغل در سطح کشور

مسجد جامع کبیر قزوین به سبک رازی

این مسجد در دوره شیوه رازی ، در محل دباغان و در حاشیه غربی خیابان امام خمینی قرار گرفته است. مسجد با مناره‌های باشکوه و ایوانه‌ای بلند و گچبری‌های ممتاز از آثار نفیس دوره اسلامی شهر قزوین و شیوه رازی است. قدیمی‌ترین قسمت این مسجد طاق هارونی است. هارون الرشید (خلیفه عباسی) در قرن دوم هجری در موقع عزیمت به خراسان که به قزوین آمده بود فرمان ساختن باروی شهر و این مسجد را داد. بنا به گفته مورخان، این قسمت صدر مسجد کبیر را تشکیل می‌داده و طاق هارونی را مقصوره کهن نیز می نامند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۰:۰۸ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

پوشش نمای ساختمان با شبکه فلزی

مدتهاست که متریال شبکه فلزی یا همان Metal Mesh به عنوان پوشش روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. حجم عظیمی از فلز که بصورت شبکه و با طرح های گوناگون به عنوان پوشش روی نما قرار می گیرد. اگر به ساختمان هایی که با این نوع نما کاور می شوند نگاهی بیاندازید، خواهید دید که زیر کاور متریال شیشه و فریم کار شده و روی شیشه، پوشش نمای ساختمان با این شبکه های فلزی کار می شود. پروژه های شاخصی با این متریال و این سبک طراحی، در خارج و داخل ایران کار شده است. در میان کارهای داخلی با متال مش می توان به پروژه بازار چارسو اشاره نمود که طراحی آن توسط معمار باتجربه کشورمان، مهندس محمد مجیدی صورت گرفته است.


برچسب: پوشش نمای ساختمان با شبکه فلزی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۴:۰۱ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

رابرت ونتوری و رویکرد نمادگرایی تاریخی در معماری پسامدرن

رابرت ونتوری از اولین معمارانی بود که الگوهای تزئینی و ترکیب نمادهای تاریخی را به طرز شجاعانه ایی در طرح هایش به کار برد. بیشترین تلاش او بر تاکید و تمرکز بر دو حوزه "سلیقه" و"نمادگرایی" در معماری بود. او در کتاب خود تلاش داشت اصول اخلاقی کارکردگرایانه ایی را که برای زمان طولانی بر اندیشه معماری سایه افکنده بود تعدیل کند و در نمونه های زیادی از بیان و آثار خود اشاره می کند که طراحی معماری با معنای تعمدی به کارکردگرایی صِرف غالب خواهد شد و از این طریق با تلاشی آگاهانه حضور دیگر ارزش ها را یادآور می شود.


برچسب: رابرت ونتوری، معماری پسامدرن، نمادگرایی تاریخی، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۳:۲۳ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

تکمیل کلیسای ساگرادا فامیلیا اثر آنتونی گائودی پس از ۱۳۷ سال

مگر می شود که معمار بود و از ماجرای کلیسای ناتمام ساگرادا فامیلیا بی خبر بود! این ساختمان ناتمام به دست معمار نابغه بارسلونایی، آنتونی گائودی طراحی شد و عملیات ساخت آن در سال ۱۸۸۲ آغاز گردید. آنتونی گائودی را می توان نمادی برای شهر بارسلونا دانست. چرا که بسیاری از جاذبه های گردشگری این شهر را پایه گذاری نموده است. از قرار یکی از ساخته های گائودی یعنی همین کلیسای ساگرادا، نماد بین المللی شهر بارسلونا است و گردشگران این شهر را با این ساختمان نیمه تمام می شناسند! شهری که علاوه بر جذابیت های گسترده فوتبالی به دلیل وجود باشگاه فوتبال بارسلونا، جذابیت های معماری زیادی را در خود جای داده است.


برچسب: کلیسای ساگرادا فامیلیا، آنتونی گائودی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۲:۴۴ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

انواع داکت اسپلیت ایران رادیاتور سایت تاسیسات دات کام و چگونگی کارکرد آن

داکت اسپلیت ایران رادیاتور را بعد از مطالعه مشخصات فنی زیر از رادیاتور داکت اسپلیت ایران رادیاتور با گارانتی اصلی و اطلاعات فروش و مناسب‌ترین قیمت نمایندگی داکت اسپلیت ایران رادیاتور و خرید آنلاین در دو نوع سقف و دیواری با توجه به شرایط کارکرد گرمسیری و معتدل و مبرد R410 و R22 در ظرفیت‌های 18000 تا 60،000 دسته انرژی A و B به طور معمول و کمپرسور اینورتر، روتاری و اسکرول بررسی و خریداری نمایید.

مشخصات خرید هوشمندانه داکت اسپلیت ایران رادیاتور-  Iran Radiator

داکت اسپلیت ایران رادیاتور محصول شرکت ایران رادیاتور است که فعالیت گسترده‌ای در زمینه تولید سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی دارد. این گروه صنعتی محصولات را مطابق با استانداردهای تولید بین المللی و سایر کشورهای خاورمیانه صادر می‌کند. یکی از زمینه‌های تأسیسات ساختمانی که ایران رادیاتور توانسته است به خوبی در این زمینه بدرخشد و توجه انبوه سازان و افراد زیادی را به خود جلب کند، تولید سیستم‌های خنک کننده مانند داکت اسپلیت ایران رادیاتور است.


برچسب: داکت اسپلیت ایران رادیاتور، خرید داکت اسپلیت ایران رادیاتور، قیمت داکت اسپلیت ایران رادیاتور، کاتالوگ داکت اسپلیت ایران رادیاتور، نمایندگی داکت اسپلیت ایران رادیاتور، لیست قیمت داکت اسپلیت ایران رادیاتور، مشخصات فنی داکت اسپلیت ایران رادیاتور، فروش داکت اسپلیت ایران رادیاتور،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۰:۱۴ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

آکوستیک در معماری

آکوستیک

میزان صدای موجود، چه از محیط پیرامون یا از فعالیت‌های درونی یک فضا تأثیر مهمی بر آسایش افراد ساکن می‌گذارد. از این رو موضوع آکوستیک در فضایی که انسان در آن زندگی یا فعالیت می کند بسیار بااهمیت است.

آکوستیک چیست؟

عمده تلاش در این موضوع حذف صداهای غیرمفید و نامطلوب است. یکی از مشکلات عدیده در بحث آکوستیک فضا، پدیده رزونانس (تشدید) است که معمولا این پدیده در فضاهای وسیع‌تر به‌ویژه در سالن‌های سینما، سخنرانی و آمفی‌تئاترها اتفاق می‌افتد. این پدیده فیزیکی در یک فضای همگانی اتفاق می‌افتد که در آن امواج صوتی پس از تولید از یک منبع، در محیط منتشر می‌شوند و پس از برخورد با جداره‌ها تولید گره و شکم می‌نمایند که در نقاط گره صدا به‌صورت قوی و در نقاط شکم، ضعیف شنیده می‌شود.


برچسب: آکوستیک چیست، آکوستیک ساختمان، پدیده آکوستیک در معماری، سه روش ایجاد آکوستیک، عوامل ایجاد اکوستیک، نقش آکوستیک در معماری،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۹:۲۳ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

هنر در معماری ایلامی

بررسی معماری ایلامی

این سبک از معماری متعلق به معماری پیش از اسلام ایران می باشد، تاریخ ایلام و ایران از آغاز به هم گره خورده چرا که ایران زادگاه اصلی ایلامیان بوده است. در این راه متاسفاه از معماری ایلامی اطلاع زیادی در دست نبوده و تنها می توان به نقش مهرهایی که مربوط به دوره اولیه ایلام بوده و یک نقش برجسته مربوط به نینوا که در دوران آشوری بنا شده اشاره کرد.

بناهای شاخص در معماری ایلامی

محوطه قدیمی زاغه در دشت قزوین، تپه سیلک کاشان، معبد چغازنبیل مربوط به دوران  ایلامیان، تپه هگمتانه و نوشیجان تپه در استان همدان از نمونه‌های  معماری ایلامی هستند. نمونه دیگر این دوران، معماری مادی استودان‌ها است که برخی از آنها را در دکان داوود در نزدیکی سرپل ذهاب، در فخریک کردستان و… میتوان مشاهده کرد.


برچسب: خط ایلامی باستان، تمدن ایلام کلاس چهارم، تاریخ تمدن ایلام باستان، پایتخت ایلامیان کدام شهر بود، ایلامی ها چه کسانی بودند، نژاد ایلامیان، پادشاهان ایلامی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۸:۰۳ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

معماری چوبی در ساختمان ها

معماری چوبی چیست؟

تا زمان شناخت عناصر سازه ای شناخته شده از آهن در اواخر قرن هجدهم، چوب تقریبا تنها مصالح قابل دسترس برای ساختار و پیکربندی سازه بود، یا برای بخش هایی از ساختمان همانند ستون ها، خرپاها، تیرهای کف که قابلیت تحمل تنش و خمش را داشتند. انواع بسیاری الوارهای معماری چوبی در ساختمان های متعدد مورد استفاده اند که از مشخصات ویژه ای برخوردارند. الوارهای چوبی قابل طبقه بندی به دو گروه هستند چوب های نرم و چوب های سخت. چوب های نرم تمامی برگرفته شده از مناطق درختان همیشه سبز و چوب های سخت برگرفته شده از مناطق درختان پهن برگ هستند. در اقلیم هایی که درختان بخشی از پوشش گیاهی سبز هستند از دوران باستان، چوب به عنوان مصالح ساختمانی بومی و سنتی مورد استفاده قرار می گرفت. در قدیمی ترین فرم های ساختمانی از الوارهای چوبی بدون کوچک ترین تغییری در شکل و فرم استفاده می کردند.


برچسب: معماری چوبی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۶:۴۱ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

معرفی فنی ورق شینگل لانه زنبوری و بررسی ویژگی های آن

ورق شینگل لانه زنبوری یکی از رایج‌ترین انواع کاشی است که برای انواع آب و هوا و درجه حرارت‌های مختلفی که می‌توان در تمام نقاط جهان تنظیم کرد مناسب است. از سرمازدگی شدید روسیه تا گرمای مصر، این شینگل بسیار مناسب است.

ورق شینگل زنبوری  برای مناطق بسیار سرد و طوفانی مانند مناطق ساحلی و کوهستانی بسیار مناسب است. این شینگل نیز در برابر وزش باد شدید مقاوم است. شینگل سلولی در تونل‌های بادی مورد آزمایش قرار گرفت و در برابر بادهای قوی مقاومت بسیار بالایی نشان داد. کلیه کاشی‌ها در برابر باد مقاوم هستند اما طبق آزمایشات انجام شده با کاشی‌های لانه زنبوری، این کاشی همچنین در برابر بادهای بسیار قوی با سرعت 220 کیلومتر در ساعت نیز مقاوم است.


برچسب: ورق شینگل لانه زنبوری، قیمت ورق شینگل لانه زنبوری، خرید ورق شینگل لانه زنبوری، ورق شینگل زنبوری، ورق لانه زنبوری، ورق زنبوری، قیمت شینگل لانه زنبوری، خرید شینگل لانه زنبوری،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۲:۵۹ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

مروری بر معماری مساجد تاریخی به سبک ایرانی (بخش 2)

مسجد امام اصفهان

مسجد امام اصفهان یکی از زیباترین و برجسته‌ترین آثار معماری ایرانی است. ساخت این بنا که در ضلع جنوبی میدان نقش جهان واقع است از سال 1020 هجری در عصر شاه عباس اول آغاز شد. نام یکی از برجسته‌ترین معماران ایرانی یعنی استاد «علی اکبر اصفهانی» به عنوان معمار مسجد در سردر باشکوهی که با کاشی‌های معرق نفیس آذین شده و در کتیبه‌ای که به خط ثلث بر زمینه‌ای لاجوردی نگاشته شده، به چشم می‌خورد. مسجد امام به شیوه‌ی چهار ایوانی ساخته شده است و در دو سوی شبستان اصلی در جنوب مسجد، دو مدرسه قرار دارد.


برچسب: مساجد تاریخی، مساجد تاریخی به سبک ایرانی، مسجد تاریخی دامغان، مسجد نصیرالملک شیراز، مسجد و مدرسه سپهسالار تهران، مسجد وکیل شیراز، مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان، مسجد امام اصفهان، مسجد گوهرشاد خراسان، مسجد جامع ورامین، مسجد جامع اصفهان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۹:۰۸ توسط:گروه برنامه نویسی آیکوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)